Avram Iancu

Avram Iancu a fost un avocat român transilvănean care a jucat un rol important în Revoluția de la 1848 din Transilvania. A fost conducătorul de fapt al Țării Motilor în anul 1849, calitate în care a comandat armata românilor transilvăneni, cu ajutor austriac, împotriva trupelor revolutionare maghiare ale lui Lajos Kossuth (n. 1824, Vidra de Sus - d. 10 septembrie 1872, Baia de Cris, Hunedoara)

Fragment din testamentul lui Avram Iancu
“Unicul dor al vieţii mele e să-mi văd Naţiunea mea fericită, pentru care după puteri am şi lucrat până acuma, durere fără mult succes, ba tocma acuma cu întristare văd, ca speranţele mele şi jertfa adusă se prefac în nimica. Nu stiu cate zile mai pot avea ; un fel de presimţire îmi pare ca mi-ar spune, ca viitorul este nesigur. Voiesc dar şi hotarât dispun, ca după moartea mea, toată averea mea mişcătoare şi nemişcătoare să treacă în folosul natiunii, pentru ajutor la înfiinţarea unei academii de drepturi ; tare crezând, că luptătorii cu arma legii vor putea scoate drepturile natiunii mele.”
Sursa : http://www.iancu.com/

Si registrul de decese in care se regaseste si Avram Iancu

"Documentul este de fapt o datare din perioada 29 august-1 septembrie 1872, consemnata in Protocolul Mortilor al Parohiei Ortodoxe Romane Vidra de Sus. Aceasta a fost scrisa de preotul local Vasile Gombosiu, care consemna decesul lui Avram Iancu pe 29 august 1872 si inmormantarea acestuia la 1 septembrie 1872. La numarul curent 42 din respectivul protocol, preotul a notat la numele celui decedat "Avram Iancu, Eroul Romanilor", care la data decesului avea 44 de ani si era "june". Vasile Gombosiu a specificat ca decedatul a fost impartasit, iar moartea a fost "fireasca". Preotul a precizat si locul in care a fost inmormantat trupul lui Avram Iancu, si anume la Biserica din Tebea. "    Sursa : Romania Libera


5 comentarii:

  1. Sa avem tot ordinul cu adeptii actele drepturile si obligatiile patrimoniale dosarele cu sina,semnaturile buletin si bancare si Sobor,sa fii mandrii de tara noastra,ordin de marfa jurnalisti/comercianti -vanzatori[luna sfanta],vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa fie afacerile mele in sat[4] vesnic [Vis.]

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa fie Planificarea mea de Vice la Opr...1982-etern suta la suta realizar semnat Sinecura toti[4].Segmentarea, Anaf, si Arhiva vesnic.Cu toate addendele mele vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa fie Guvernul meu Profesionala la PSD ,cuantum,vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa zici adevarul in inima la toti Avizier panou politist.

    RăspundețiȘtergere